Project of Reforms Proposed for the Don Public Education in the first half of 1860: A.M. Dondukov-Korsakov, Kh.I. Popov, N.I. Krasnovстатья

Информация о цитировании статьи получена из Scopus, Web of Science
Статья опубликована в журнале из списка Web of Science и/или Scopus
Дата последнего поиска статьи во внешних источниках: 22 февраля 2018 г.

Работа с статьей

Прикрепленные файлы


Имя Описание Имя файла Размер Добавлен
1. Иллюстрация Обложка European_Journal_of_Contemporary_Education._2017._No._64_... 83,3 КБ 14 декабря 2017 [teymurz]
2. Полный текст European Journal of Contemporary Education. 2017. No. 6(4) European_Journal_of_Contemporary_Education._2017._No._64.pdf 4,4 МБ 14 декабря 2017 [teymurz]
3. Полный текст Project of Reforms Proposed for the Don Public Education IN THE first half of 1860: A.M. Dondukov-Korsakov, Kh.I. Popov, N.I. Krasnov Project_of_Reforms_Proposed_for_the_Don_Public_Education_... 441,5 КБ 14 декабря 2017 [teymurz]
4. Полный текст Проекты реформ донского образования первой половины 1860 гг. Proektyi_reform_donskogo_obrazovaniya.docx 53,6 КБ 10 января 2018 [teymurz]
5. Полный текст Проекты реформ донского образования первой половины 1860 гг. Proektyi_reform_donskogo_obrazovaniya.pdf 406,5 КБ 10 января 2018 [teymurz]

[1] Peretyatko A. Y., Zulfugarzade T. E. Project of reforms proposed for the don public education in the first half of 1860: A.m. dondukov-korsakov, kh.i. popov, n.i. krasnov // European Journal of Contemporary Education. — 2017. — no. 6(4). — P. 817–829. The paper reviews the project of reforms in the Don education, which were proposed by prominent public figures in the early 1860s., namely by A.M. Dondukov-Korsakov, Kh.I. Popov and N.I. Krasnov. Based on archival materials and publications by these authors, which in some cases have not been previously used in scientific studies, the paper shows that it was the different visions of the future Don education, which revealed a very clear and representative distinction between Don conservative “Kazakomans,” (from Kazakomanstvo – Cossack-mania) and liberal “Progressists”. Kazakomans counted on consistent reforms addressing the most pressing and obvious issues of the Don education. Contrary to them, Progressists believed that these issues would sort themselves out following the system reforms of the Cossack society, which would eliminate it as a purely military estate. Unfortunately, due to the political struggle, neither Progressist nor Kazakoman version of the reforms saw the light of the day, which had a negative impact on further development of the Don education. [ DOI ]

Публикация в формате сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл скрыть