[The effect of a caudal hippocampus lesion on learning in a Morris water maze in bank voles (Clethrionomys glareolus)]статья

Статья опубликована в журнале из списка RSCI Web of Science

Информация о цитировании статьи получена из Scopus
Статья опубликована в журнале из перечня ВАК
Статья опубликована в журнале из списка Web of Science и/или Scopus
Дата последнего поиска статьи во внешних источниках: 19 сентября 2015 г.

Работа с статьей


[1] [the effect of a caudal hippocampus lesion on learning in a morris water maze in bank voles (clethrionomys glareolus)] / I. V. Lebedev, D. V. Bezriadnov, R. M. Deacon et al. // Известия Российской академии наук. Серия биологическая. — 2013. — no. 2. — P. 197–205. A bilateral cytotoxic lesion of the caudal hippocampus (about 1/3 of the whole hippocampus, which is insufficiently studied) influences learning of bank voles (Clethrionomys glareolus) in the Morris water maze. This effect has been estimated in this paper. A version of the test intended to measure long-term spatial memory was used. The lesion was shown to exert an influence on the learning dynamics by slowing it down, as well as to reduce the accuracy of platform location memorizing at early stages of training. The data obtained indicate the involvement of this area in control of spatial learning in rodents. [ DOI ]

Публикация в формате сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл скрыть