A cross-lag analysis of longitudinal associations between non-verbal intelligence and math achievementстатья

Информация о цитировании статьи получена из Web of Science
Дата последнего поиска статьи во внешних источниках: 29 марта 2018 г.

Работа с статьей


[1] A cross-lag analysis of longitudinal associations between non-verbal intelligence and math achievement / T. N. Tikhomirova, E. B. Misozhnikova, Y. V. Kuzmina, S. B. Malykh // SHS Web of Conferences. — 2017. — Vol. 10. — P. 02007. The article presents the results of a longitudinal study of the relationship of nonverbal intelligence with success in teaching mathematics. A cross-lag analysis showed that at primary school age the empirical data is best described with the theoretical model of indirect influence of non-verbal intelligence. According to this model, nonverbal intelligence measured at Grade 3 of schooling affects the success in mathematics by the end of Grade 3, which, in turn, influences the success in mathematics by the end of primary school. [ DOI ]

Публикация в формате сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл скрыть