Деятельностная теория учения и обучение математике в СССР (статья на английском языке "The activity theory of learning and mathematics education in USSR")статья

Дата последнего поиска статьи во внешних источниках: 28 мая 2015 г.

Работа с статьей


[1] Gabay T. V. Деятельностная теория учения и обучение математике в СССР (статья на английском языке "the activity theory of learning and mathematics education in ussr") // Proceedings of Fifteenth PME Conference. Assisi (Italy), June 29–July 4, 1991. — Т. 1. — PME Assisi, Italy, 1991. — С. 49–56. The basic statements of the Activity Theory of Learning which has been developing at the Psychology Department of the MSU are formulated. Learning is analyzed with the emphasis laid on its central component, i.e. the action that is to be mastered by the learner. The structural elements and four functional parts of an action are distinguished. Tree types of an action’s orienting basis are described. The principles of organization of education in accordance with the Theory are mentioned. Examples of mathematics education are given.

Публикация в формате сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл скрыть