Аннотация:Многие авторские тексты в виртуальном пространстве могут быть от- несены к СМИ. Речь идет о постах, размещенных в авторских блогах. За про- шедшие 15 лет медиа потеряли свою монополию на создание и распростране- ние контента. Не новостные ресурсы теперь первыми сообщают о происше- ствии, но его очевидцы. Медиа больше не могут эксклюзивно обеспечивать аудиторный охват – их читатели и зрители переходят в соцсети. Перед нами стоит цель – всестороннее изучить блоготексты и их языковые особенности.
Ключевые слова: кликбейт, образные средства языка, интернет, блог.
Anastasia V. Nikolaeva
(Lomonosov Moscow State University)
BLOGOTEXT AND FEATURES
OF ITS TRANSFORMATION AT THE PRESENT STAGE
Many of the author’s texts in the virtual space can be attributed to the media. We are talking about posts which were published in the author’s blogs. Over the past 15 years, media has lost its monopoly on the creation and distribution of content. Not news resources are now the first to report the incident, but witnesses of the incident. Media can no longer exclusively provide audience coverage – their readers and viewers are moving to social networks. We have a goal – we should fully research blogtexts and their linguistic features.
Key words: clickbait-style, expressiveness, internet, blogging.