Аннотация:Статья посвящена анализу проблемы обучения детей дошкольного возраста в свете принятия Федерального государственного образовательного стандарта дошкольного образования. Авторы рассматривают взаимосвязь обучения и развития детей дошкольного возраста, дают анализ современного подхода к обучению. Детально представлен обзор видов деятельности, через которые может осуществляться процесс обучения в детском саду, дано психолого-педагогическое обоснование их эффективности.
FGES of preschool education: training or development?
Avdulova T.P., Krotova T.V.
The article is given up to the analysis of the problem of children of preschool age training in the light of the adoption of the Federal state educational standard of preschool education. The authors examine interrelation of training and development of the children of preschool age, give the analysis of modern approach to children's training. There is a detailed review of different kinds of activity through which the training process in a kindergarten can be carried out. Also there is psychological and pedagogical substantiation of the efficiency of those kinds of activity.