Современные игровые технологии в преподавании и изучении языковстатья

Статья опубликована в журнале из перечня ВАК

Работа с статьей

Прикрепленные файлы


Имя Описание Имя файла Размер Добавлен
1. RJAZR_2015_igroteka.pdf RJAZR_2015_igroteka.pdf 867,7 КБ 25 сентября 2015 [katerina73]

[1] Современные игровые технологии в преподавании и изучении языков / Е. Л. Кудрявцева, А. А. Тимофеева, Л. Б. Бубекова, С. В. Буланов // Русский язык за рубежом. — 2015. — Т. 250, № 3. — С. 50–65. Язык, выдвигаемый нередко на первый план в учебном процессе, в реальной коммуникации исполняет сугубо инструментальную функцию, выражая и отражая вовне специфику внутреннего мира одно-, дву- или многоязычной личности. Исходная принадлежность билингва к двум культурам, традициям, национальным картинам мира, результирующая из них интеркультурность (при корректном выстраивании индивидуального образовательного маршрута) – вот тот фундамент, на котором родители и педагоги во взаимодействии с учащимся могут выстроить здание креативности / самоактуализации, бинарного и многогранного видения мира. Многоязычие, креативность, межкультурная компетенция, инновационные игровые технологии. E.L. Koudrjavtseva, L.B. Bubekova, A.A. Timofeeva, S.V. Bulanov MODERN GAME TECHNOLOGIES IN TEACHING AND STUDING OF LANGUAGES Ontogenesis, multilingualism, creativity, intercultural competence, innovative game technologies. Usually during all kind of tests, surveys, observations examining, etc. the requirements to the staff concerning languages become of top priorities. In the cases when bilinguals and multilinguals are being involved, the language requirements become only secondary, instrumental, thus “expressing and reflecting” the specific features of their inner world. The initial belonging of a bilingual to two cultures simultaneously, to two types of national traditions and world perception results in intercultivation. If the educational process was built up correctly from the very beginning, a bilingual acquires a very solid intercultural foundation. Based on this foundation parents and teachers together with a bilingual child can erect a very strong building of creativity/ self-actualization, binary and multisided world perception. Such a characteristic will never become a single-sided for a bilingual and a multilingual person. The abovementioned process should take place and be implemented as a game. [ DOI ]

Публикация в формате сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл скрыть