Выберите категорию обращения:
Общие вопросы
Отчеты
Рейтинги
Мониторинговый отчёт
Диссертационные советы
Конкурсы
Ввод данных
Структура организаций
Аспирантура
Научное оборудование
Импорт педагогической нагрузки
Журналы и импакт-факторы
Тема обращения:
Описание проблемы:
Введите почтовый адрес:
ИСТИНА
Войти в систему
Регистрация
Интеллектуальная Система Тематического Исследования НАукометрических данных
Главная
Поиск
Статистика
О проекте
Помощь
В связи с техническими работами в центре обработки данных, часть прикреплённых файлов в настоящее время недоступна.
скрыть
отправить сообщение
Васильева Марина Давидовна
пользователь
МГУ имени М.В. Ломоносова
,
Факультет психологии
,
Кафедра методологии психологии
, научный сотрудник, с 7 декабря 2015
Соавторы:
Веракса А.Н.
,
Huttenlocher J.
,
Бухаленкова Д.А.
,
Laski E.V.
,
Waterfall H.
,
Гаврилова М.Н.
,
Леонов С.В.
,
Якупова В.А.
,
Dearing E.
,
Dulaney A.
,
Gomez L.E.
,
Hedges L.
,
Laski E.V.
показать полностью...
,
Newcombe N.
,
Ощепкова Е.С.
,
Тарасова К.С.
,
Carsey F.
,
Chen S.
,
Duffy S.
,
Foley A.E.
,
Groark C.J.
,
Kaski P.
,
Lourenco S.
,
Ludlow &.
,
MacCall R.B.
,
Mukhamedrakhimov R.J.
,
Shimpi P.M.
,
Solodunova M.Y.
,
Vevea J.
,
Алмазова О.В.
,
Асланова М.С.
,
Веракса Н.Е.
,
Ковязина М.С.
,
Чернега Д.В.
,
--
,
Anderson K.
,
Anna E.
,
Antipkina I.
,
Bowers E.
,
Bowers E.
,
Bowers E.
,
Bowers E.
,
Casey B.
,
Casey B.
,
Coughlan M.
,
Cymmerman E.
,
Dulaney A.
,
Gamez P.
,
Gamez P.
,
Ganley C.
,
Ganley C.
,
Ganley C.
,
Ganley C.
,
Ganley C.
,
Ganley C.
,
Ganley C.M.
,
Gámez P.B.
,
Hachigian &.
,
Halloran K.
,
Jeon S.
,
Joanna S.
,
Kardanova E.
,
Klibanoff R.
,
Lai E.
,
Laski E.
,
Laski E.V.
,
Levine S.
,
Levine S.
,
Levine S.
,
Levine S.C.
,
Lourenco S.F.
,
Mingle L.A.
,
Onge S.
,
O’Dwyer
,
Perla B.G.
,
Shen C.
,
Shimpi M.
,
Sierra J.
,
Solomon T.L.
,
Tamez P.A.
,
Tillinger M.
,
Tine M.
,
Tyumeneva Y.A.
,
a a.a.
,
Абдуллаева М.М.
,
Арчакова Т.О.
,
Банщикова Т.Н.
,
Белолуцкая А.К.
,
Блинникова И.В.
,
Вебер А.А.
,
Гольцова М.А.
,
Ермакова Н.П.
,
Капица М.С.
,
Каранова С.Л.
,
Кондратюк Н.Г.
,
Кузнецова А.С.
,
Леонова А.Б.
,
Матюшин В.В.
,
Моросанова В.И.
,
Смирнова Е.О.
,
Сухих В.Л.
,
Титова М.А.
,
Чичинина Е.А.
,
Чурсина А.В.
,
Шен Ч.
65 статей
,
2 книги
,
12 докладов на конференциях
,
7 тезисов докладов
,
9 НИР
Количество цитирований статей в журналах по данным Web of Science: 2749, Scopus: 2903
IstinaResearcherID (IRID): 17735334
Деятельность
Статьи в журналах
2022
What children’s number naming errors tell us about early understanding of multidigit numbers
Vasilyeva Marina
,
Laski Elida
,
Veraksa Aleksandr
,
Bukhalenkova Daria
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 224
DOI
2021
Effects of Using One or More Manipulatives on Strategy Mastery and Generalization
Laski Elida V.
, Ermakova Anna,
Vasilyeva Marina
,
Halloran Karina
в журнале
Journal of Experimental Education
, издательство
Heldref Publications
(United States)
, с. 1-19
DOI
2021
Leveraging Measurement Instruction to Develop Kindergartners’ Numerical Magnitude Knowledge
Vasilyeva M.
,
Laski E.V.
,
Veraksa A.
,
Bukhalenkova D.
в журнале
Journal of Educational Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, № 113(7), с. 1354-1369
DOI
2021
Sex differences in first graders\textquotesingle literacy skills are mediated by parental input
Vasilyeva Marina
,
Antipkina Inna
,
Coughlan Meghan
,
Kardanova Elena
в журнале
Journal of Applied Developmental Psychology
, издательство
Pergamon Press Ltd.
(United Kingdom)
, том 76
DOI
2020
Domain-general and math-specific self-perceptions of perseverance as predictors of behavioral math persistence
Miele David B., Browman Alexander S.,
Shen Chen
,
Vasilyeva Marina
,
Tyumeneva Yulia A.
в журнале
Journal of Experimental Education
, издательство
Heldref Publications
(United States)
, № 55, с. 1-22
DOI
2020
Individual differences in students’ effort source beliefs predict their judgments of ability
Miele David B., Browman Alexander S.,
Vasilyeva Marina
в журнале
Motivation Science
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 6, № 2, с. 110-132
DOI
2020
Shared Syntactic Representations in Balanced Bilinguals: Cross-linguistic Priming with and without Verb Overlap
Gámez P.B.,
Vasilyeva M.
в журнале
Language learning and development : the official journal of the Society for Language Development
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates
(Mahway, NJ, United States)
, том 16, № 1, с. 89-106
2019
Shared Syntactic Representations in Balanced Bilinguals: Cross-linguistic Priming with and without Verb Overlap
Gamez P.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Language learning and development : the official journal of the Society for Language Development
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates
(Mahway, NJ, United States)
DOI
2018
A SYMBOLIC KNOWLEDGE OF NUMBERS: A WINDOW INTO THE EARLY UNDERSTANDING OF NUMERIC STRUCTURE
MARINA VASILYEVA
, LINDSEY WEBER,
ALEKSANDER VERAKSA
, LAUREN CRAWFORD
в журнале
BORDON-REVISTA DE PEDAGOGIA
, том 70, № 3, с. 147-163
2018
Distinct Pathways From Parental Beliefs and Practices to Children’s Numeric Skills
Marina Vasilyeva
,
Elida Laski
,
Aleksandr Veraksa
,
Lindsey Weber
,
Daria Bukhalenkova
в журнале
Journal of Cognition and Development
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates Inc.
(United States)
, с. 345-366
DOI
2018
Testing the family investment model in Russia: Estimating indirect effects of SES and parental beliefs on the literacy skills of first-graders
Vasilyeva Marina Davidovna
,
Dearing E.
, Ivanova A., Shen C., Kardanova E.
в журнале
Early Childhood Research Quarterly
, издательство
Pergamon Press Ltd.
(United Kingdom)
2017
Children's use of decomposition strategies mediates the visuospatial memory and arithmetic accuracy relation
Foley A.E.
,
Vasilyeva M.
,
Laski E.V.
в журнале
British Journal of Developmental Psychology
, издательство
The British Psychological Society
(United Kingdom)
, том 35, № 2, с. 303-309
2017
Children's use of decomposition strategies mediates the visuospatial memory and arithmetic accuracy relation
Foley A.
,
Vasilyeva M.
,
Laski E.
в журнале
British Journal of Developmental Psychology
, издательство
The British Psychological Society
(United Kingdom)
, том 35, № 2, с. 303-309
2017
Mental development of preterm infants in different institutional environment
Chernego Daria
,
Vasilyeva M.J.
,
Solodunova M.Y.
, Nikiforova N.V., Palmov O.I.,
MacCall R.B.
,
Groark C.J.
,
Mukhamedrakhimov R.J.
в журнале
Psikhologicheskii Zhurnal
, издательство
Izdatel'stva Nauka
(Russian Federation)
, том 38, с. 55-65
2017
Mental development of preterm infants in different institutional environment
Chernego Daria
,
Vasilyeva M.J.
,
Solodunova M.Y.
, Nikiforova N.V., Palmov O.I.,
MacCall R.B.
,
Groark C.J.
,
Mukhamedrakhimov R.J.
в журнале
Психологический журнал Psikhologicheskii Zhurnal, Izdatel'stva Nauka (Russian Federation)
, том 38, № 3, с. 55-65
2017
Preschool teachers' read-aloud practices in Chile as predictors of children's vocabulary
Gómez L.E.
,
Vasilyeva M.
,
Dulaney A.
в журнале
Journal of Applied Developmental Psychology
, издательство
Pergamon Press Ltd.
(United Kingdom)
, том 52, с. 149-158
2017
Preschool teachers' read-aloud practices in Chile as predictors of children's vocabulary
Gómez L.
,
Vasilyeva M.
,
Dulaney A.
в журнале
Journal of Applied Developmental Psychology
, издательство
Pergamon Press Ltd.
(United Kingdom)
, том 52, № 2, с. 149-158
2016
Arithmetic Accuracy in Children From High- and Low-Income Schools: What Do Strategies Have to Do With It
Laski Elida V.
,
Joanna Schiffman
,
Marina Vasilyeva
,
Anna Ermakova
в журнале
AERA Open
, том 2, № 2, с. 1-14
DOI
2016
Development of children’s early understanding of numeric structure
Vasilyeva M.
,
Laski E.
,
Veraksa A.
,
Shen C.
в журнале
Psychology in Russia: State of the Art
, том 9, № 3, с. 76-94
2016
Here, but not there: Cross-national variability of gender effects in arithmetic
Chen Shen
,
Marina Vasilyeva
,
Laski Elida V.
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 146, с. 50-65
DOI
2016
Развитие произвольности регуляторных функций в дошкольном возрасте: обзор современных зарубежных исследований
Веракса А.Н.
,
Васильева М.Д.
,
Арчакова Т.О.
в журнале
Voprosy Psikhologii
, издательство
Akademiia pedagogicheskikh nauk RSFSR
(Russian Federation)
, № 6, с. 150-166
2015
Computational fluency and strategy choice predict individual and cross-national differences in complex arithmetic
Vasilyeva M.
,
Laski E.V.
,
Shen C.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 51, № 1, с. 1489-1500
DOI
2015
Corrigendum to ‘‘Exploring interactions between semantic and syntactic processes: The role of animacy in syntactic priming
Marina Vasilyeva
,
Perla B.Gámez a
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 138, с. 15-30
DOI
2015
Exploring interactions between semantic and syntactic processes: The role of animacy in syntactic priming
Vasilyeva
, M, Gámez, P
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, с. 15-30
2015
Increasing second language learners’ production and comprehension of developmentally-advanced syntactic forms
Gámez, P,
Vasilyeva
, M
в журнале
Language learning and development : the official journal of the Society for Language Development
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates
(Mahway, NJ, United States)
, с. 128-151
2015
Individual differences in cognitive resources and elementary school mathematics achievement: Examining the roles of storage and attention
Dulaney, A,
Vasilyeva
, M,
O’Dwyer
, L
в журнале
Learning and Individual Differences
, издательство
Pergamon Press Ltd.
(United Kingdom)
, с. 55-63
2015
Minding the gap: Children's difficulty conceptualizing spatial intervals as linear measurement units
Solomon T.L.
,
Vasilyeva M.
,
Huttenlocher J.
,
Levine S.C.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 51, № 11, с. 1564-1573
DOI
2015
Operationalizing levels of academic mastery based on Vygotsky’s theory: The study of mathematical knowledge
Nezhnov, P,
Kardanova
, E,
Vasilyeva
, M,
Ludlow &.
, L
в журнале
Educational and Psychological Measurement
, издательство
SAGE Publications
(United States)
, с. 235-259
2015
Re-examining the language account of cross-national differences in number representations
Vasilyeva
, M,
Laski
, E, Ermakova, A,
Lai
,
-F W.
,
Jeong
, Y,
Hachigian &.
,
A
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, с. 12-25
2014
Early use of decomposition strategy for addition and its relation to base-10 knowledge
Laski E.
,
Ermakova A.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Journal of Applied Developmental Psychology
, издательство
Pergamon Press Ltd.
(United Kingdom)
, том 35, с. 444-454
2014
Spatial ability mediates the gender difference in middle-school students’ science performance
Ganley C.
,
Vasilyeva M.
,
Dulaney A.
в журнале
Child Development
, издательство
Blackwell Publishing Inc.
(United Kingdom)
, том 85, № 4, с. 1419-1432
2014
The role of anxiety and working memory in gender differences in mathematics
Ganley C.M.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Journal of Educational Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 106, № 1, с. 105-120
2013
An examination of stereotype threat effects on girls’ mathematics performance
Ganley C.
,
Mingle L.A.
, Ryan A., Ryan K.,
Vasilyeva M.
, Perry M.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 49, с. 1886-1897
2013
How children solve volume problems: Investigating factors influencing strategy choice
Vasilyeva M.
,
Ganley C.
,
Casey B.
,
Dulaney A.
,
Tillinger M.
,
Anderson K.
в журнале
Cognition and Instruction
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates Inc.
(United States)
, том 31, с. 29-61
2012
Beyond syntactic priming: Evidence for activation of alternative syntactic structures
Vasilyeva M.
,
Waterfall H.
в журнале
Journal of Child Language
, издательство
Cambridge University Press
(United Kingdom)
, том 39, с. 258-283
2012
The development of spatial cognition
Vasilyeva M.
,
Lourenco S.
в журнале
Wiley interdisciplinary reviews. Cognitive science
, издательство
John Wiley & Sons
(Hoboken, NJ, United States)
, том 3, с. 349-362
2011
Sex differences in the relation between math performance, spatial skills, and attitudes
Ganley C.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Journal of Applied Developmental Psychology
, издательство
Pergamon Press Ltd.
(United Kingdom)
, том 32, с. 235-242
2011
Spatial and numerical predictors of measurement performance: The moderating effects of community poverty and gender
Casey B.
,
Dearing E.
,
Vasilyeva M.
,
Ganley C.
,
Tine M.
в журнале
Journal of Educational Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 103, с. 296-311
2011
The relation between teacher input and lexical growth of preschoolers
Bowers E.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Applied Psycholinguistics
, издательство
Cambridge University Press
(United Kingdom)
, том 32, с. 221-241
2010
Cross-linguistic syntactic priming in bilingual children
Vasilyeva M.
,
Waterfall H.
,
Gamez P.
,
Gomez L.E.
,
Bowers E.
,
Shimpi M.
в журнале
Journal of Child Language
, издательство
Cambridge University Press
(United Kingdom)
, том 37, с. 1037-1064
2010
Exploring the effects of similarity on mapping spatial relations
Vasilyeva M.
,
Bowers E.
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 106, с. 221-239
2010
Sources of variability in children’s language growth
Huttenlocher J.
,
Waterfall H.
,
Vasilyeva M.
,
Vevea J.
,
Hedges L.
в журнале
Cognitive Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 61, с. 343-365
2009
Examination of the psychometric properties of the measurement skills assessment
Vasilyeva M.
,
Ludlow L.H.
,
Casey B.M.
,
Onge St
, C
в журнале
Educational and Psychological Measurement
, издательство
SAGE Publications
(United States)
, том 69, с. 106-131
2009
Measurement skills in low-income elementary school students: Exploring the nature of gender differences
Vasilyeva M.
,
Casey B.
,
Dearing E.
,
Ganley C.
в журнале
Cognition and Instruction
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates Inc.
(United States)
, том 27, с. 401-428
2008
Developing symbolic capacity one step at a time
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
,
Newcombe N.
,
Duffy S.
в журнале
Cognition
, издательство
Elsevier BV
(Netherlands)
, том 106, с. 1-12
2008
Emergence of syntax: Commonalities and differences across children
Vasilyeva M.
,
Waterfall H.
,
Huttenlocher J.
в журнале
Developmental Science
, издательство
Blackwell Publishing Inc.
(United Kingdom)
, том 11, № 84, с. 97-97
2007
Developmental changes in the use of absolute and relative information: The case of spatial extent
Vasilyeva M.
,
Duffy S.
,
Huttenlocher J.
в журнале
Journal of Cognition and Development
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates Inc.
(United States)
, том 8, с. 455-471
2007
Syntactic priming in 3- and 4-year-old children: Evidence for abstract representations of transitive and dative forms
Shimpi P.M.
,
Gamez P.
,
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 43, с. 1334-1346
2007
The varieties of speech to young children
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
,
Waterfall H.
,
Vevea J.
,
Hedges L.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 43, с. 1062-1083
2006
Children’s use of geometric information in mapping tasks
Vasilyeva M.
,
Bowers E.
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 95, с. 255-277
2006
Effects of language intervention on syntactic skill levels of preschoolers
Vasilyeva M.
,
Huttenlocher J.
,
Waterfall H.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 42, с. 164-174
2006
Preschool children’s mathematical knowledge: The effect of teacher “math talk
Klibanoff R.
,
Levine S.
,
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
,
Hedges L.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 42, с. 59-69
2005
Socioeconomic status modifies the sex difference in spatial skill
Levine S.
,
Vasilyeva M.
,
Lourenco S.
,
Newcombe N.
,
Huttenlocher J.
в журнале
Psychological Science
, издательство
SAGE Publications
(United States)
, том 16, с. 841-845
2005
Toddlers’ representations of space: The role of viewer perspective
Lourenco S.F.
,
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Psychological Science
, издательство
SAGE Publications
(United States)
, том 16, с. 255-260
2004
Early development of scaling ability
Vasilyeva M.
,
Huttenlocher J.
в журнале
Developmental Psychology
, издательство
American Psychological Association
(United States)
, том 40, с. 682-690
2004
Syntactic priming in young children
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
,
Shimpi P.
в журнале
Journal of Memory and Language
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 50, с. 182-195
2003
How toddlers represent enclosed spaces
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Cognitive Science
, издательство
Lawrence Erlbaum Associates Inc.
(United States)
, том 27, с. 749-766
2002
Language input and child syntax
Huttenlocher J.
,
Vasilyeva M.
,
Cymmerman E.
,
Levine S.
в журнале
Cognitive Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 45, с. 337-374
2002
Solving spatial tasks with unaligned layouts: The difficulty of dealing with conflicting information
Vasilyeva M.
в журнале
Journal of Experimental Child Psychology
, издательство
Academic Press
(United States)
, том 83, с. 291-303
1999
Spatial scaling in young children
Huttenlocher J.
,
Newcombe N.
,
Vasilyeva M.
в журнале
Psychological Science
, издательство
SAGE Publications
(United States)
, том 10, с. 393-398
Статьи в сборниках
2022
Executive Functioning and Mathematical Skills Development: From Preschool to School
Veraksa Aleksander
,
Bukhalenkova Daria
,
Aslanova Margarita
,
Vasylieva Marina
в сборнике
Child Development in Russia. Perspectives from an international longitudinal study / A.N. Veraksa (ed.)
, серия
Early Childhood Research and Education: An Inter-theoretical Focus
, место издания
Springer, Cham
, том 3, с. 67-84
DOI
2022
Structural priming in bilingual children
Gámez Perla Blanca
,
Vasilyeva Marina
,
Sierra Jordan
в сборнике
Syntactic Priming in Language Acquisition
, издательство
John Benjamins Publishing Company
(Netherlands)
, с. 107-128
DOI
2020
Регуляторные функции в развитии речи и математических навыков у дошкольников
Веракса А.Н.
,
Васильева М.Д.
,
Ковязина М.С.
,
Бухаленкова Д.А.
,
Гаврилова М.Н.
,
Ощепкова Е.С.
в сборнике
Психология саморегуляции: эволюция подходов и вызовы времени. Под ред. Ю.П. Зинченко, В.И. Моросановой
, место издания
Нестор-История Москва, Санкт-Петербург
, с. 197--220
2018
EXECUTIVE FUNCTIONS DEVELOPMENT IN EARLY YEARS
Vasilyeva M.
,
Veraksa A.
в сборнике
Vygotsky’s Theory in Early Childhood Education and Research Russian and Western Values
, место издания
Routledge
, с. 54-76
2018
Opportunities For Development Of Executive Functions In Play Activities: A Theoretical Overview
Alexander Veraksa
,
Marina Vasilyeva
,
Daria Bukhalenkova
в сборнике
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS
, серия
ECCE 2018 VII International Conference Early Childhood Care and Education
, место издания
Cognitive-Crcs
, с. 659-665
DOI
Книги
2022
Child Development in Russia
Veraksa Aleksander
,
Daria Bukhalenkova
,
Almazova Olga
,
Chursina Polina
,
Margarita Gavrilova
,
Aslanova Margarita
,
Chichinina Elena
,
Leonov Sergey
,
Oshchepkova Ekaterina
,
Sukhikh Vera
,
Vasylieva Marina
,
Veraksa Nikolay
издательство
Springer International Publishing AG
(Cham, Switzerland)
, ISBN 978-3-031-05523-2, 265 с.
DOI
2020
Психология саморегуляции: Эволюция подходов и вызовы времени / Под ред. Ю.П. Зинченко, В.И. Моросановой
Абдуллаева М.М.
,
Алмазова О.В.
, Бабкина Н.В.,
Банщикова Т.Н.
,
Блинникова И.В.
,
Белолуцкая А.К.
, Бондаренко И.Н.,
Бухаленкова Д.А.
,
Васильева М.Д.
,
Веракса А.Н.
,
Веракса Н.Е.
,
Гаврилова М.Н.
,
Гольцова М.А.
,
Капица М.С.
,
Ковязина М.С.
,
Кондратюк Н.Г.
,
Кузнецова А.С.
,
Леонова А.Б.
,
Матюшин В.В.
,
Моросанова В.И.
, Фомина Е.А., Фомина Т.Г.,
Ощепкова Е.С.
, Петанова Е.И., Соломонов В.А.,
Титова М.А.
, Цыганов И.Ю.,
Якупова В.А.
издательство
Общество с ограниченной ответственностью "Нестор-История"
(Санкт-Петербург)
, ISBN 978-5-4469-1733-4, 472 с.
Доклады на конференциях
2020
Особенности развития регуляторных функций и игры со сверстниками у современных дошкольников
(Устный)
Авторы:
Васильева М.Д.
,
Веракса А.Н.
,
Бухаленкова Д.А.
VI Международный форум по педагогическому образованию IFTE «Перспективы и приоритеты педагогического образования в эпоху трансформаций, выбора и вызовов»
, Казань, Россия, 27 мая - 9 июня 2020
2019
Gender Differences across Grade Levels in Self-Perceived Math Competence and Value
(Стендовый)
Авторы:
Maria Zirenko
,
Marina Vasilyeva
,
David Miele
,
Meghan Coughlan
31st Association for Psychological Science Annual Convention (Washington, DC, USA, May 23 – 26, 2019)
, Вашингтон, США, 23-26 мая 2019
2019
DEVELOPMENT OF SYMBOLIC NUMBER SKILLS IN PRESCHOOL AGE
(Устный)
Авторы:
Aleksander Veraksa
,
Daria Bukhalenkova
,
Marina Vasilyeva
Technology and Psychology for Mathematics Education
, Yandex, Россия, 18-21 марта 2019
2019
Using measurement instruction to improve number sense in kindergarten students
(Устный)
Авторы:
Aleksander Veraksa
,
Elida Laski
,
Marina Vasilyeva
,
Daria Bukhalenkova
Technology and Psychology for Mathematics Education
, Yandex, Россия, 18-21 марта 2019
2018
Методы развития начальных мате матических представлений у дошкольников.
(Устный)
Авторы:
Веракса А.Н.
,
Васильева м.Д.
,
бухаленкова Д.А.
Международная научная конференция «Деятельностный подход к образованию в цифровом обществе». 13-14 декабря 2018 г., Москва, Россия.
, г. Москва, Факультет психологии МГУ имени М.В. Ломоносова, Россия, 13-14 декабря 2018
2018
Особенности развития игры и регуляторных функций у старших дошкольников
(Устный)
Авторы:
Смирнова Е.О.
,
Васильева М.Д.
,
Бухаленкова Д.А.
,
Тарасова К.С.
VII Международная конференция "Воспитание и обучение детей младшего возраста" (ЕССЕ 2018)
, МГУ имени М.В. Ломоносова Москва, Россия, 16-20 мая 2018
2018
Факторы развития математических представлений у детей дошкольного возраста
(Устный)
Авторы:
Васильева М.Д.
,
Веракса А.Н.
,
Стрелкова Д.Д.
,
Долгих А.Г.
,
Якупова В.А.
,
Бухаленкова Д.А.
,
Мартыненко М.Н.
,
Леонов С.В.
ECCE 2018 VII Международная конференция «Воспитание и обучение детей младшего возраста»
, МГУ, Россия, 16-20 мая 2018
2017
Связь психического развития детей старшего дошкольного возраста и качества образовательной среды дошкольного образовательного учреждения
(Устный)
Авторы:
Васильева М.Д.
,
Веракса А.Н.
,
Леонов С.В.
,
Мартыненко М.Н.
Форум психологов России (г. Казань, 05-07 октября 2017)
, Казань, Россия, 5-7 октября 2017
2017
Symbolic numeric system development and executive functioning skills in senior preschool age
(Устный)
Авторы:
Vasilyeva Marina
,
Veraksa Alexander
,
Bukhalenkova Daria
,
Almazova Olga
,
Fominykh Anna
,
Egorov Sergey
ISSID 2017
, Польша, 24-28 июля 2017
2011
Interaction between syntactic and semantic processes in children's sentence production.
(Устный)
Авторы:
Васильева М.Д.
,
Gomez &.
,
L
biennial meeting of the SRCD
, Канада, Канада, 5-7 сентября 2016
2011
Relation between gender, anxiety and math performance: A developmental perspective.
(Устный)
Авторы:
Ganley C.
,
Васильева М.Д.
biennial meeting of the SRCD
, Канада, 5-7 сентября 2011
2004
Initiation of transcription and maturation of Leptomonas seymouri mitochondrial ribosomal genes
(Устный)
Авторы:
Merzlyak E.
,
Bessolitsina E.
,
Vasil'eva M.
,
Kolesnikov A.A.
British society for parasitology. Trypanosomias and Leishmaniasis Seminar
, Ceske Budejovice, Чехия, 27-30 августа 2004
Тезисы докладов
2019
DEVELOPMENT OF SYMBOLIC NUMBER SKILLS IN PRESCHOOL AGE
Aleksander Veraksa
,
Marina Vasilyeva
,
Daria Bukhalenkova
в сборнике
Proceedings of the PME and Yandex Russian conference “Technology and Psychology for Mathematics Education.” March 18–21, 2019 [Electronic Resourсe] / ed. by A. Shvarts ; Nat. Research Univ. Higher School of Economics
, место издания
HSE Publishing House Moscow
, тезисы, с. 267
2019
USING MEASUREMENT INSTRUCTION TO IMPROVE NUMBER SENSE IN KINDERGARTEN STUDENTS
Marina Vasilyeva
,
Elida Laski
,
Aleksander Veraksa
,
Daria Bukhalenkova
в сборнике
Proceedings of the PME and Yandex Russian conference “Technology and Psychology for Mathematics Education.” March 18–21, 2019 [Electronic Resourсe] / ed. by A. Shvarts ; Nat. Research Univ. Higher School of Economics
, место издания
HSE Publishing House Moscow
, тезисы, с. 266
2018
Особенности развития игры и регуляторных функций у старшихдошкольников
Смирнова Е.О.
,
Васильева М.Д.
,
Бухаленкова Д.А.
,
тарасова К.С.
в сборнике
Сборник материалов VII Международной конференции "Воспитание и обучение детей младшего возраста" (ЕССЕ 2018) ISSN 2308-6408
, место издания
Издательство «МОЗАИКА-СИНТЕЗ» Москва
, тезисы, с. 18-20
2018
Факторы развития математических представлений у детей дошкольного возраста
Васильева М.Д.
,
Веракса А.Н.
,
Бухаленкова Д.А.
,
Мартыненко М.Н.
,
Якупова В.А.
в сборнике
Сборник материалов VII Международной конференции "Воспитание и обучение детей младшего возраста" (ЕССЕ 2018) ISSN 2308-6408
, место издания
Издательство «МОЗАИКА-СИНТЕЗ» Москва
, тезисы, с. 44-46
2017
СВЯЗЬ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА И КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ
Васильева М.Д.
,
Веракса А.Н.
,
Леонов С.В.
,
Мартыненко М.Н.
в сборнике
Материалы съезда Российского психологического общества /сост. Л.В. Артищева; под ред. А.О. Прохорова, Л.М. Попова,
, издательство
Изд-во Казан. ун-та
(Казань)
, том 1, тезисы, с. 1-478
2017
СВЯЗЬ УРОВНЯ РАЗВИТИЯ ТЕОРИИ СОЗНАНИЯ И КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ
Веракса А.Н.
,
Васильева М.Д.
,
Тарасова К.С.
,
Леонов С.В.
,
Якупова В.А.
в сборнике
Материалы съезда Российского психологического общества /сост. Л.В. Артищева; под ред. А.О. Прохорова, Л.М. Попова,
, издательство
Изд-во Казан. ун-та
(Казань)
, том 1, тезисы, с. 391-393
2017
СВЯЗЬ УРОВНЯ РАЗВИТИЯ ТЕОРИИ СОЗНАНИЯ С ПОЛОМ РЕБЕНКА И КАЧЕСТВОМ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ
Веракса А.Н.
,
Васильева М.Д.
,
Тарасова К.С.
,
Леонов С.В.
,
Якупова В.А.
в сборнике
Материалы съезда Российского психологического общества /сост. Л.В. Артищева; под ред. А.О. Прохорова, Л.М. Попова,
, издательство
Изд-во Казан. ун-та
(Казань)
, том 1, тезисы, с. 387-389
НИРы
1 января 2022 - 31 декабря 2022
Лонгитюдное исследование взаимосвязи эмоционального и когнитивного развития детей дошкольного возраста и младших школьников
Кафедра психологии образования и педагогики
Руководитель:
Веракса Н.Е.
Участники НИР:
Асланова М.С.
,
Белолуцкая А.К.
,
Васильева М.Д.
,
Сиднева А.Н.
,
Сухих В.Л.
,
Тарасова К.С.
,
Якушина А.А.
1 января 2021 - 31 декабря 2021
Сравнительная эффективность различных средств формирования элементарных математических представлений у детей дошкольного возраста и их влияние на развитие когнитивных навыков
Факультет психологии
Руководитель:
Соловьева Ю.В.
Участники НИР:
Васильева М.Д.
,
Веракса А.Н.
,
Плотникова В.А.
,
Погожина И.Н.
,
Романовская В.С.
,
Сиднева А.Н.
,
Шаехов З.Д.
8 июля 2020 - 5 ноября 2020
Исследование развития математических способностей и саморегуляции младших школьников в различных образовательных средах
Кафедра психологии образования и педагогики
Руководитель:
Люцко Л.Н.
Ответственные исполнители:
Веракса А.Н.
,
Гаврилова М.Н.
,
Леонов С.В.
,
Сиднева А.Н.
Участники НИР:
Алмазова О.В.
,
Асланова М.С.
,
Васильева М.Д.
,
Якупова В.А.
1 января 2020 - 31 декабря 2020
Игровая деятельность и ее взаимосвязь с регуляторными функциями в дошкольном возрасте
Кафедра методологии психологии
Руководитель:
Васильева М.Д.
Ответственные исполнители:
Бухаленкова Д.А.
,
Гаврилова М.Н.
,
Якупова В.А.
Участники НИР:
Белолуцкая А.К.
,
Лейбина А.В.
,
Тарасова К.С.
1 января 2019 - 31 декабря 2021
Лонгитюдное исследование взаимосвязи эмоционального и когнитивного развития детей дошкольного возраста и младших школьников
Факультет психологии
Руководитель:
Веракса Н.Е.
Участники НИР:
Асланова М.С.
,
Белолуцкая А.К.
,
Васильева М.Д.
,
Пшеничнюк Д.В.
,
Сиднева А.Н.
,
Сухих В.Л.
,
Тарасова К.С.
,
Якушина А.А.
1 января 2019 - 30 декабря 2019
Игровая деятельность и ее взаимосвязь с регуляторными функциями в дошкольном возрасте
Кафедра методологии психологии
Руководитель:
Васильева М.Д.
Ответственные исполнители:
Белолуцкая А.К.
,
Гаврилова М.Н.
,
Леййбина А.
,
Тарасова К.С.
,
Якупова В.А.
1 августа 2017 - 31 декабря 2019
Развитие произвольности у дошкольников в вариативных образовательных средах
Факультет психологии
Руководитель:
Веракса А.Н.
Ответственный исполнитель:
Васильева М.Д.
Участники НИР:
Алмазова О.В.
,
Бухаленкова Д.А.
,
Гаврилова М.Н.
,
Коробейникова Е.Ю.
,
Лейбина А.В.
,
Тер-Карапетян К.Л.
17 января 2016 - 14 декабря 2018
Нейрокогнитивное лонгитюдное исследование регуляторных функций в детском возрасте
Факультет психологии
Руководитель:
Васильева М.Д.
Участники НИР:
Веракса А.Н.
,
Гаврилова М.Н.
,
Долгих А.Г.
,
Леонов С.В.
,
Якупова В.А.
1 января 2015 - 31 декабря 2025
Познавательное, эмоциональное и личностное развитие обучающихся и педагогов в условиях современной образовательной среды
Факультет психологии
Руководители:
Веракса А.Н.
,
Подольский А.И.
Участники НИР:
Вартанова И.И.
,
Васильева М.Д.
,
Гаврилова М.Н.
,
Глотова Г.А.
,
Коротаева И.В.
,
Пшеничнюк Д.В.
,
Сиднева А.Н.
,
Сухих В.Л.
,
Тарасова К.С.
,
Тихомирова Т.Н.
,
Хуснутдинова Э.К.
,
Шелина С.Л.
,
Якупова В.А.